dimecres, 31 de març del 2010

CARTA A JOAN TURRÓ

Benvolgut Joan:
Llegit a OSONA COMARCA d'avui, pàgina 13 (mal número). Perdoni que a la millor em fico "com sempre"allà a on no em demanen, però em permeto fer algunes rectificacions o aclaracions al escrit signat "ACTE D'HOMENATGE ALS OSONECS REPRESALIATS" ManlleuA/ic G.P./S.M.

Les indemnitzacions que va concedir la Generalitat de CiU, no pel "Tristparitit" que sembla que ara se'n vulguin aprofitar, van ser el 2000, però no es van començar a cobrar fins el 2002, o sigui que només en fan 8 no 10 com dieu vosaltres

En Ricart Mont, quan diu que als 16 anys EL VAN OBLIGAR a combatre amb el bàndol republicà en la batalla de l'Ebre, o no diu la veritat o li falla la memòria. Per l'edat es de la "lleva del biberó" o sigui que va néixer com jo, l'any el 1920 i aquesta lleva va estat cridada el maig del 1938 o sigui que tots l'any 1938 fèiem els 18 anys i la batalla de l'Ebre va començar a l'agost del 1938 i em sembla que no es va acabar com a retirada fins el novembre, o sigui que ell, ja devia ser capturat als pocs dies de haver-se començat.

.Diu que va tornar a casa , després d'haver pasat per camps de Concentració, Hospital i Batalló de treballadors als 17 anys -o sigui un any abans de que el crides'm a files- (?) I poc després va ser obligat de nou. a fer el servei Militar. Els que érem de la lleva del 1941 o sigui nascuts el 1920, com tots els de la "lleva del biberó" i procedíem de la "zona liberada", vam ser cridats a files el 1942 o sigui quan tots aquell any faríem 22 anys i legalment encara no estem "llicenciats" ja que el 1945 només ens varen concedir un "permís indefinit", que segurament que encara ens dura doncs mai més ens han dit res més.

Li prego em perdoni per la rectificació o intromísió, però l'historia es l'historia. Per cert el mateix dia que vostès a través del Canal Català TV, a les noticies d'abans de les 9 de la nit, van donar aquesta noticia, vaig redactar un escrit, que ara em permeto adjuntar-li, però que de moment només el vaig enviar al DIARI de MANLLEU, per haver-se fet l'acte a Manlleu, doncs vostès en tenen ja alguns d'atrasats de meus i per no atiborrar-lis amb més paperassa, però que crec es d'actualitat esencialmente per l'escrit que comento publicat avui.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada