dilluns, 8 de novembre del 2010

SERGI LOZANO


Pere Pi Cabanes
"Josep Rovirosa Olive" 27 OCT. 2010
Para: "'Pere Pi Cabanes'" Enviado: miércoles, 27 de octubre de 2010 13:31 Asunto: Agraiment

Benvolgut Senyor Pere Pi
Vaig rebre l'exemplar de les seves memòries i em va encantar. N'he fet una lectura ràpida i en diagonal, però espero tenir una mica més de temps per aprofundir-hi
He vist que durant un temps va ser a Mollet. Doncs hem sigut veins. Perquè jo, malgrat no haver-hi nascut-hi vaig viure bona part de la infància I tota la joventut. I encara hi tinc bona part de la familia. Què n'és de petit el mónl
Hi ha un company del diari que està fent un estudi sobre el diari Treball i va demanar-me de contactar amb vostè. Potser ja ho hagi fet. En tot cas em vaig prendre la llibertat de donar-li la seva direcció electrònica perquè es pugues posar en contacte.
Bé, celebro que tingui tanta empenta com demostra la publicació del llibre que m'ha enviat i li'n quedo sincerament agraït Josep Rovirosa
Defensor del Lector
Cordialment La Vanguardia

Pere Pi Cabanes
De: "Pere Pi Cabanes" 27 OCT, 2010
Para: "JOSEP ROVIROSA (Defensor del Lector)"
Enviado: miércoles, 27 de octubre de 2010 17:39
Asunto: CONTESTO EL SEU MAIL D'AQUEST MATI

Benvolgut senyor Josep Rovirosa:
Realment jo vaig estar de director al Banc Hispano Colonial de Mollet del
Vallès, del 1949 al 1952 que va ser absorbit pel Banc Central i a on hi vaig estar amb el mateix càrrec fins el
1954. Suposo que per aquells anys vostè qui sap a on encara seria.

De moment no he rebut cap noticia sobre el seu company que diu que fa un estudi sobre el diari TREBALL, que aquest si que era el portaveu del PSUC i els de les JSUC no en teníem cap i ens aixoplugaven a les pagines de TREBALL. No tinc pas cap inconvenient en que, dins de els meus coneixements, hi pugui col•laborar amb el seu company.

Ara el que si que haig de reconèixer es que vostè, es un "rara avis" en La Vanguardia ja que tal com li vaig dir que, apart del primer "Defensor" el senyor Roger Jiménez....mai cap ni un m'ha contestat cap dels escrits que pugui haver adreçat tant al senyor Joan Tapia, antic director, com a l’actual senyor Josep Antic, com el vicedirector Alfredo Abian ni els col•laboradors de la mateixa....Jaime Arias, Francesc Marc Alvaro/Antoni Puigvert, Pilar Rahola, Baltasar Porcel, Lluis Foix....en fi, segur que me’n deixo més que no pas els detallats, però jo ja em faig càrrec que si el seu ofici es escriure, no poden perdre ei temps contestant per escrit als seus possibles "admiradors". Fins i tot fa molts anys vaig enviar un escrit meu a la senyora Eulàlia Solé, de la que ella posteriorment, en va fer un de propi del mateix. I el que faltava pel duro. Fa ja molt temps, no recordo ni a on ho vaig llegir o ell ho va dir, ja que jo només l’he llegit a La Vanguardia o escoltat al programa de TV que hi col•labora de l'Aruscity, el senyor Victor Amela de LA CONTRA, va dir que ell estava de sempre, molt interessat en llegir biografies però, de la gent anònima....pel que em vaig donar per esmentat i amb tota la meva bona fe, vaig fer com ara he fet amb vostè, que li vaig enviar un exemplar dels pocs que ja em queden de la 3a i ultima edició. També la vaig enviar a La Vanguardia i no ni tant sols no em va acusar rebut com sembla el correcte, que ni donar les gràcies per la "meva atenció", encara que només hagués estat per quedar bé. Com a gat escaldat, ja fa molt i molt de temps que he deixat aquest detall que tenia amb els periodistes que llegia i admirava que con su pan se lo coman ! i pensi que jo a casa de menut, sempre havia vist La Vanguardia i que jo he continuat de ser el meu únic diari, i de setmanari, l’OSONA COMARCA de Vic.

Be no li faig perdre més el temps amb les meves batalletes, per cert aprofitant aquest envio li induiré un escrit que ahir vaig enviar als mitjans de comunicació habituals a veure si, com sempre, estic de sort i entre tots algú me’l publica
Molt cordialment PERE PI CABANES

Pere Pi Cabanes
De: "slozano" 2 NOV. 2010
Para:
Enviado: martes, 02 de noviembre de 2010 10:14
Asunto: Ajuda per a investigació sobre Treball

Benvolgut senyor Pi, em dic Sergi Lozano, i tal com li ha comentat en Josep Rovirosa estic fent una investigació sobre el diari Treball, que publicà el PSU durant la guerra. M'agradaria parlar amb vostè sobre els seus records d'aquest diari, i dels mitjans de comunicació que emprava el partit en general, així com altres coses que poguessin sortit de retruc.
Si no li fa res, no tinc cap problema en ferli una visita el dia que li vagi bé per xerrar una estoneta sobre aquest tema.
Moltes gràcies Ser& Lozano

Pere Pi Cabanes
De: "Pere Pi Cabanes" - 2 NOV. 2010
Para: "SERGI LOZANO"
Enviado: martes, 02 de noviembre de 2010 17:55
Asunto: CONTESTO EL SEU MAIL D'AQUEST MATÍ

Benvolgut senyor Sergi Lozano:
Tal com vostè molt be diu, aquest ja m'havia estat anunciat pel senyor Rovirosa i per descomptat, tal com ja li vaig dir amb ell, no tinc cap inconvenient en poder facilitar-li, dins dels meus posibles coneixaments de la matèria...que no son gaires, del diari del PSUC durant la guerra civil, TREBALL. Nosaltres per l'edat eren de les JSUC o sigui de les Joventuts i jo aleshores vivia a Granollers, però que lògicament era el nostre diari habitual. En canvi els meus pares i que jo he continuat, sempre hem tingut La Vanguardia.
La meva adreça es Avinguda Gaudí 37 de Sant Hipòlit de Voltregà i els telèfons 93-657-02-87 i el mòbil 686-20-07-50. Per mi el millor sempre son les tardes, doncs els matins surto a fer les meves gestions de carrer habituals. Si tal com diu no te cap problema en desplaçar-se o pot fer venin o per tren i baixar a Manlleu, a on el podria anar a recollir o si ve en cotxe, es molt facii d'arribar a casa meva, des de la carretera general que va de Vic a Ripoll, l'antiga N152. També fins a Manlleu hi han els autobusos d'en Segalés que en sembla que surten del carrer Casp. De interesar-li ja li confirmaria el lloc exacte. I el tren tant es pot agafar des de la plaça Catalunya com d'Aragó.

Jo, com que durant la setmana estic sol, doncs ja a molts anys que va morir la meva esposa qepr, i com que el meu fill viu a Barcelona, pujen els fi de setmana o sigui el dissapte i els diumenges i jo els altres dies, cap al vol de les tres de la tarde vaig a dinar a un restaurant típo familiar que quassi tinc al davant de casa en quin cas em plauria molt en invitar-lo a dinar en el mateix, ja que amb l'animalada semestral del canvi de l'hora, les tardes, actualment es fan molt curtes. En fi vostè decidirà.
En aquesta espera, aprofito l'avinentesa per saludar-lo molt cordialment Pere Pi Cabanes

De: slozano"
Para: "Pere Pi Cabanes"
Enviado: miércoles, 03 de noviembre de 2010 1321
Asunto: Re: CONTESTO EL SEU MAIL D'AQUEST MATÍ

Benvolgut senyor Pi,
Moltíssimes gràcies per atendre'm. Com li vaig comentar, no tinc cap problema en acostar-me en cotxe fins a casa seva. Com que pels matins treballo, ho tinc complicai per acceptar la seva invitació a dinar, peró, el que sí podem fer, és fer el cafè cap allá les quatre o les cinq. Si dilluns que vé li anés bé, em passaría per Sant Hipòlit a l’hora que vostè digui, i així podrem parlar. Per a qualsevol cosa, el meu telèfon és el 657 85 31 57.
Gràcies un cop més, Sergi Lozano

LI VAIG TELEFONAR DIENT: “CONFORME, I FINS DILLUNS”, A VEURE QUÈ EN SORTIRÀ.

1 comentari: