divendres, 13 de maig del 2011

447-A FAVOR DEL COPAGAMENT ?


Com es publica a la premsa comarcal d’Osona, “l’il•lustríssim” Alcalde de Vic, el senyor Vila d’Abadal -aquell que no volia empadronar als immigrants, fins que li van tocar la cresta- ha fet unes declaracions “per ajudar a estalviar despeses” i recomana d’aplicar el “copagament”, potser que prediques primer amb l’exemple, començant per rebaixar-se el seu suculent sou, el de la seva filla i el del seu germà, cosa que seria parlar de miracles, ja que tots els polítics, ja sabem, que sempre son els que prediquen que....... tothom ha de fer sacrificis........menys ells.
M’ha cridat l’atenció un escrit molt vehement, també sobre el mateix tema, doncs, en un terme de vuit dies ha sortit publicat, el mateix, primer a La Vanguardia, després a El Periódico i al final a l’Avui, pel que em permeto aclarir a aquests bons senyor, per si ho desconeixen, del motiu del per què els iaios “surti’m” de les farmacies amb borses “farcides” de medicaments. En primer lloc cal tenir en compte que tot el que subministren les farmacies als iaios, son sempre sota recepta mèdica i les borses les posen elles. Fa anys que quan se’t acabava un medicament, anaves al metge de capçalera i et feia una nova recepta. Posteriorment es va ordenar de anar-hi cada dos mesos i et feien les receptes per aquest període de temps, per la qual cosa ja es devien començar a utilitzar les borses “farcides” esmentades. I de un temps ençà, ja ni s’ha d’anar al metge, si no que directament a la farmàcia i segons ella troba al seu ordinador, entrega el que li marca el mateix i que ha estat, lògicament, ordenat i entrat, pel teu metge de capçalera i que els considero prou conscients i que mai recepten coses supèrflues pels seus pacients .
I ara explicaré el meu cas particular, ja que acabo de rebre l’”esborrany” anual de l’Agència Tributaria i que segurament es amb el que es troben la majoria de pensionistes, que segons aquests senyors...... “ens aprofitem de que els medicaments no els hem de pagar”.i per la qual cosa m’he assabentat de que l’any 2010 m’han retingut de la meva pensió en concepte de l’Impost de l’IRPF, la quantitat de 5.446,72 euros i com sigui que segons l’imprès detallat que em va facilitar el seu dia la meva metgessa de capçalera, per entregar-lo a la farmacia i entrar-ho al seu ordinador, el cost total dels medicaments que utilitzaré –o sigui ja cobrats a la bestreta per l’Administració- durant aquest any 2011 serà de 824,72 euros o sigui que encara em quedarà un saldo al meu favor “s.e.u o.” de 4.622 euros, el que demostra que ni a mi, ni segurament a cap dels pensionistes, això de regalar-nos els medicaments.....res de res!
L’any 1933 i als tretze anys, vaig ja entrar a treballar i ser donat d’alta al “Retiro Obrero”, ja que aleshores encara no existia la Seguretat Social, que no va ser fundada fins l’any 1940 pel Ministre franquista Girón de Velasco, a on hi vaig estar cotitzant fins l’any 1985, ja que al complir els 65 anys em vaig jubilar. Fins que no vaig complir els setanta anys aproximadament, no recordo pas que mai hagués utilitzat per res els serveis de la SS –o sigui que he estat 45 anys sense costar-ne ni cinc a dita SS- i a partir d’aquesta edat ja vaig començar a necessitar alguna medicació....primer per la pressió arterial, després per la pressió ocular, l’analítica preventiva anual que “t’obliguen” a fer i alguna tonteria més, fruit tot això de la meva avançada edat i que confio que el senyor Vila d’Abadal i Cª, al seu dia també s’hi trobin -i si no es així malament per ells, per què voldrà dir que no hi han arribat- i aleshores ells també seràn dels que sortiràn de la farmacia amb la seva borsa “farcida” de medicaments.
I ara i sense que se m'ho agafin malament, els hi voldria “dedicar” els mots que tal com ens repetia el Capità que teníem a les oficines d’Auxiliaria” del 30 Regiment d’Artilleria Divisionaria a Tetuan, després de la maleïda guerra civil, als de la Lleva del Biberó de la “Zona Liberada”, quan alguns dels seus “amanuenses”, com ens anomenava als soldats que estàvem a les seves ordres, no interpretaven degudament les seves instruccions..............pronunciava la seva frase lapidaria preferida........”Tienes un desconocimiento total, del asunto que llevas entre manos”.
Aquest escrit l’he enviat també, als senyors Artur Mas i a Boi Ruiz, Conseller de Salut. PERE PI CABANES - Sant Hipòlit de Voltregà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada