dimecres, 28 de novembre del 2012

716-I ELS MEUS IMPOSTOS, PER QUÉ SERVEIXEN ?

Doncs l’agència Tributaria, se’m queda cada any, de la meva pensió, prop de 900.000 de les antigues pessetes  -per què jo en euros encara no ho domino-. Algú m’ha dit.......es que tu deus cobrar molt........doncs, sempre totalment d’acord amb el que el seu dia vaig cotitzar,  ja que l’Estat mai ha regalat res a ningú.

Corria l’any 1940 i el Ministre de Treball franquista, Girón de Velasco, “manu militari”, va obligar a tots els treballadors a afiliar-nos a la recent establerta “SEGURIDAD SOCIAL”,  amb quin contracte unilateral, ja que se’l van fer com Juan Palomo....”yo me lo guiso, yo me lo como”...... va establir que mitjançant unes cotitzacions, “ a su libre albedrio”, es comprometia, al complir els  65 anys de 1940 a 1985,  a concedir-nos una pensió, sempre  d’acord amb lo cotitzat, o sigui que jo vaig cotitzar 45 anys, sota la “base reguladora” que es tenia de calcular per els dos últims anys de cotització i lliure de qualsevol impost, ja que les cotitzacions ja havien tributat prèviament i donar-nos un servei mèdic i farmacèutic vitalici, totalment gratis i jo que no soc, ni seré, ni he estat, mai franquista, haig de reconèixer que m’entres ens va manar el dictador, mai va deixar de complir els esmentats compromisos.

Ens arriba la tant desitjada democràcia i en Francisco Fernádez Ordoñez de UCD, ja ens fot, això si de forma provisional, o sigui que avui dia encara  existeix, la deducció per l’impost del IRPF, a la pensió,  mana el PSOE i en lloc dels 2 anys per calcular la “base reguladora”· la augmenta  fins a 8 anys  i avui dia ja estem als 17 i es vol arribar als 35 anys, tant per el PP com per el PSOE.

 I ara el que faltava pel duro.......abonar un euro per recepta i pagar un 10% pels medicaments dispensats i es aleshores quan jo torno a preguntar....I els meus impostos aleshores...... per què serveixen  ? si tot va a part.

PERE PI CABANES
Sant Hipòlit de Voltregà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada