divendres, 25 de novembre del 2011

535-SR. ROBERTO GIMÉNEZ, CONTESTO EL SEU EDITORIAL DEL DIA 18, “NADA ES GRATIS”


Pàgina 18. De on ha tret vostè que la Seguretat Social es gratuïta ?. Jo, des de el començament dels anys 1940, quan el Ministre franquista Girón de Velasco la va implantar, fins l’any 1985 que al complir els 65 anys em vaig jubilar i cotitzant sempre pel màxim permès, però d’utilitzar-la habitualment....res de res o sigui que no vaig costar ni cinc a la SS durant molts anys, doncs era jove i pràcticament no la necessitava. També era de Assistència Sanitària Col•legial i de S.C.I.A.S. l’“Hospital de Barcelona”, dels que me’n vaig donar de baixa els anys 1.990, cansat de tants anys de cotitzar per res, ja que afortunadament, tampoc havia tingut de necessitar, mai, els seus serveis, gracies a Deu. Ara bé, ja fa uns pocs anys, que ara si que utilitzo quelcom, dels serveis de la Seguretat Social, cosa normal ja per la meva avançada edat, tinc de medicar-me de tant en tant, per la pressió arterial o quelcom de sucre.......res coses, sembla, segons em diu la meva doctora de capçalera, de poca importància.

Ara bé, segons la meva Declaració de la Renda del 2010, l’agència Tributaria em va retenir de la meva pensió, en concepte de l’impost de l’IRPF, la quantitat de 5.446,72 euros i segons la llista que actualment facilita a cada usuari, el metge de capçalera, dels medicaments que “sobre el paper” i dic sobre el paper, per què a la farmacia, molt sovint els hi surt a l’ordinador que puc disposar d’algun medicament que no agafo, per què encara no el necessito, podia adquirir el mateix any, diu que pujarien a 602,20, el que vol dir senyor Giménez, que per la qual cosa, encara queda un saldo disponible, al meu favor, s.e.u o., de 4.844,52 i casos com el meu, deuen ser els de la majoria de pensionistes. O sigui que això de que la medecina es gratuïta.....res de res, doncs ja es diu que el no que es paga amb dinars es paga en berenades!.

Tret de les autopistes de peatge, fem pagar quelcom als automobilistes per utilitzar les carreteres, NO ?. I en canvi, be es fan habitualment obres de conservació cada any que costen milions d’euros i en canvi ningú paga res per viatjar-hi. S’imagina els mils de milions que es recaptarien si es pagués un cànon per circular-hi ? No, doncs això, per què fins i tot el preu dels carburants els va incrementar, amb un impost de 4 cèntims per litre, destinat al Institut Català de la Salut, el trist “Tristpartit”, de tant trista memòria.

PERE PI CABANES
Sant Hipòlit de Voltregà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada