Quan era un ministre franquista i, para
muestra un botón.
Tots els mitjans de comunicació, fa uns dies
que només parlen de la fuga i ja per segona vegada, de una presó de màxima
seguretat mexicana, del narco Joaquin “El Chapo” Guzman i per la qual cosa han
necessitat, els que el varen ajudar a fugir, però des de fora, però que creuen
de que hi han d’haver persones de dins de la presó imputades, per lo menys ja hi
han 31 guàrdies de la presó detinguts i incomunicats, fins i tot, el mateix
director de la presó, cosa que ja és veurà amb l’investigació oficial
començada: Obrir un túnel de 1.500 metres de llargada per 1,70 d’alçada, amb
ventilació, llum i un carril per una
moto, que arribava fins a sota mateix de la dutxa de 0,50 x 0,50, del “enemic nº 1 del
país”, el que vol demostrar que devien
disposar de uns planells exactes de la seva ubicació, quan oficialment
aquests son del tot secrets i als què poques persones hi tenen accés, va fer
falta moure 352 camions de terra i compten que només hi varen treballar en la
construcció del mateix, unes 4 persones, 10 hores al dia i calculen que han
estat un any per acabar-ho i segons ha informat un enginyer, varen tenir d’excavar
2.467 metres cúbics de terra i ningú es
creu de que es pugui arribar a fer aquesta obra faraònica i sense que ningú se’n donés compte i a on varen anar
a parar, els 352 camions de terra.
Doncs a Espanya tot això, ho fem molt més fàcil. Abans de la guerra incivil, estava
tancat a la presó i per un suposat delicte de caire econòmic, el financer
mallorquí, Joan March Ondines i que en aquell temps ja va sortir un llibre que
portava per títol: Juan March, el Pirata del Mediterráneo i a on se li treien el
drapets bruts al sol, com per exemple, de que la iniciació a la seva fortuna,
va ser mitjançant el contraban de tabac i que quan la guerra europea del 1914
al 1918, ell que ja era un navilier, estava com pinxat amb els dos bans i asseguraven de que omplia a alguns dels
seus vaixells amb ferralla pura, els assegurava com a materials de alta precisió i se’ls feia
ensorrar per els submarins alemanys i aleshores ell, percebia l’import de la forta assegurança.
Em sembla de que va ser l’Indalecio Prieto, un
dels homes forts del PSOE de la època, que ja ho va dir, O nosaltres acabem amb en March,
o en March acabarà amb la República, tal com així mateix va succeir, ja
que en March va ser el finançador principal del Alzamiento Nacional i en
Franco com agraïment, legalment varen forçar la fallida de la empresa
productora de electricitat canadenca Barcelona Traction i per quatre
xavos, la varen assignar amb en March,
que la va transformar en Fecsa.
I a lo que anava, quan en March estava a la presó i sense necessitat de fer tantes
filigranes com els mexicans, va subornar al director de la presó a on ell
estava internat i varen sortit de bracet tots dos i per la porta principal i
mai més es va saber res del esmentat director.
Y es que, poderoso caballero, es Don Dinero.
PERE PÍ CABANES
Sant Hipòlit de Voltregà
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada