dimarts, 14 de juliol del 2015

1856-ESPAÑA ES DIFERENTE, HO VA ASSEGURAR EN FRAGA

Quan era un ministre franquista i, para muestra un botón.

Tots els mitjans de comunicació, fa uns dies que només parlen de la fuga i ja per segona vegada, de una presó de màxima seguretat mexicana, del narco Joaquin “El Chapo”  Guzman i per la qual cosa han necessitat, els que el varen ajudar a fugir, però des de fora, però que creuen de que hi han d’haver persones de dins de la presó imputades, per lo menys ja hi han 31 guàrdies de la presó detinguts i incomunicats, fins i tot, el mateix director de la presó, cosa que ja és veurà amb l’investigació oficial començada: Obrir un túnel de 1.500 metres de llargada per 1,70 d’alçada, amb ventilació, llum i un carril  per una moto, que arribava fins a sota mateix de la  dutxa de 0,50 x 0,50, del “enemic nº 1 del país”, el que vol demostrar que devien  disposar de uns planells exactes de la seva ubicació, quan oficialment aquests son del tot secrets i als què poques persones hi tenen accés, va fer falta moure 352 camions  de terra  i compten que només hi varen treballar en la construcció del mateix, unes 4 persones, 10 hores al dia i calculen que han estat un any per acabar-ho i segons ha informat un enginyer, varen tenir d’excavar 2.467 metres cúbics  de terra i ningú es creu de que es pugui arribar a fer aquesta obra faraònica i sense  que ningú se’n donés compte i a on varen anar a parar, els 352 camions de terra.

Doncs a Espanya tot això, ho fem molt  més fàcil. Abans de la guerra incivil, estava tancat a la presó i per un suposat delicte de caire econòmic, el financer mallorquí, Joan March Ondines i que en aquell temps ja va sortir un llibre que portava per títol: Juan March, el Pirata del Mediterráneo i a on se li treien el drapets bruts al sol, com per exemple, de que la iniciació a la seva fortuna, va ser mitjançant el contraban de tabac i que quan la guerra europea del 1914 al 1918, ell que ja era un navilier, estava com pinxat  amb els dos bans  i asseguraven de que omplia a alguns dels seus vaixells amb ferralla pura, els assegurava com a  materials de alta precisió i se’ls feia ensorrar per els submarins alemanys i aleshores ell, percebia  l’import de la forta assegurança.

Em sembla de que va ser l’Indalecio Prieto, un dels homes forts del PSOE de la època, que ja ho va dir, O nosaltres acabem amb en March, o en March acabarà amb la República, tal com així mateix va succeir, ja que en March va ser el finançador principal del Alzamiento Nacional i en Franco com agraïment, legalment varen forçar la fallida de la empresa productora de electricitat canadenca Barcelona Traction i per quatre xavos, la varen assignar amb  en March, que la va transformar en Fecsa.

I a lo que anava, quan en March estava  a la presó i sense necessitat de fer tantes filigranes com els mexicans, va subornar al director de la presó a on ell estava internat i varen sortit de bracet tots dos i per la porta principal i mai més es va saber res del esmentat director.

Y es que, poderoso caballero, es Don Dinero.

PERE PÍ CABANES

Sant Hipòlit de Voltregà 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada