dimarts, 31 de desembre del 2013

1003-QUE, TORNEM A LA ÈPOCA FRANQUISTA ?

La revisora d'un Talgo fa baixar un avi i un nét per ser “catalans”
 
 La dona obliga un veí de Girona de 72 anys i el seu nét, de 4, a baixar del tren a Montcada i Reixach després de dir-los que “tinc mania als catalans, i ara, pels meus collons que baixareu”
 
 Un veí de Girona va presentar divendres una queixa a Renfe perquè, segons explica, una revisora del tren els va fer baixar, a ell i al seu nét de quatre anys, dijous, mentre els deia en castellà: “Tinc mania als catalans, i ara, pels meus collons que baixareu.” L'home no havia comprat el bitllet pel nen perquè no sabia que hagués de pagar i va ser després de buscar diners per pagar l'import que li reclamava la revisora i de donar-los-hi, que aquesta va fer parar el tren a Montcada i Reixach i va fer-los baixar. L'afectat diu que sempre ha parlat en català però que en veure que ella s'enfadava es va adreçar a ella en castellà. Creu que el van fer baixar del tren només perquè s'hi havia dirigit en la seva llengua i diu que no entén l'actitud de la treballadora.
 
Per aquests fets, el client ha reclamat a Renfe que li tornin els diners –els 12,70 euros del seu bitllet més els 14 euros que va donar a la dona pel nen– i també danys i perjudicis per haver-se hagut d'esperar una llarga estona en “un vespre fred” a l'estació de Montcada i Reixach.  
 
 Dijous passaven menys combois perquè hi havia vaga a Renfe i van haver de fer dos transbords per arribar a Girona. Segons l'afectat, havia d'arribar a Girona a les 17.46 h i no va arribar-hi fins a les 20.00 h tocades.
 
 Renfe obre un expedient
 
 Fonts de Renfe van explicar ahir que, un cop rebuda la queixa, s'ha obert un expedient informatiu per aquest cas que “derivarà, segons el resultat, en les responsabilitats que siguin i es prendran les decisions que toquin”. La companyia va voler remarcar que “agraeix que aquests fets, si passen, es comuniquin”, ja que “de cap manera formen part de la cultura de l'empresa”.
 
 El relat dels fets
 
 En Josep Maria Sagrera, de 72 anys i veí del barri de Sant Narcís, volia portar el seu nét amb un tren Talgo perquè al nen li agraden molt els trens. Dijous passat va decidir anar a buscar-lo a Barcelona, on viu amb els seus pares, i tornar amb ell a Girona amb el Talgo que sortia a les 16.42 h de Barcelona Sants “per complir el somni del nen”. Però a l'altura de la parada de passeig de Gràcia va passar la revisora i li va demanar els bitllets. Quan ell li va preguntar en català si el nen de quatre anys també havia de pagar, la treballadora de Renfe li va respondre que a partir d'aquest any tots els nens paguen, amb “molt males paraules” i “molt enfadada”.
 
El viatger, que no volia que el seu nét es posés nerviós, va decidir pagar. I va preguntar si ho podia fer amb targeta. Com que la resposta va ser negativa, en Josep Maria Sagrera va buscar canvi per mirar de pagar en efectiu. “Fins i tot una senyora del vagó es va oferir a pagar-ho i em va venir a tranquil·litzar perquè m'estava posant nerviós”, explica. Però en aquell moment la revisora li va etzibar en castellà: “Doncs ara no em dóna la gana. Tinc mania als catalans i pels meus collons que baixa...” Va fer aturar el tren a l'estació de Montcada i Reixach i els va fer baixar. L'usuari explica que fins i tot la revisora “va agafar el nen i el va treure a fora deixant-lo sol a l'andana, mentre jo encara recollia les coses del tren”. “Va acabar plorant”, diu.  
 
 Sagrera afirma que es va atabalar tant que es va deixar els catorze euros que li volia pagar a la treballadora pel bitllet del nen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada