Resulta que divendres passat, 5
de febrer, el conseller de territori de la Generalitat, l’advocat Josep Rull,
va anar a Madrid a trobar-se amb la ministra de Foment en funcions Ana Pastor,
per demanar-li que es transfereixi a la Generalitat tota la gestió del servei
de Rodalíes, inclosos els trens, en mans de Renfe, i les vies, mantingudes per
Adif, a la major brevetat. L’estampa que va donar l’exsecretari d’organització
de CDC Rull en la seva primera visita a Madrid, és digne de figurar en el
llibre Guinness dels Rècords del món, com a exemple de mala educació i prepotència
política (herencia sens dubte de les pèssimes maneres i modus operandi de l’escola de praxis política creada per l’expresident
Artur Mas, i que alguns encara pretenen copiar).
Doncs el flamant nou conseller català
va voler deixar clar el seu segell de minça categoría política fins i tot en
els plans televisius, i a la sortida es va negar a compareixer conjuntament amb
Ana Pastor a l’interior del ministeri, tot i que els seus gabinets així ho
havíen acordat. Les televisions es vàren veure obligades a desmuntar les
càmeres, una vegada acabada la intervenció de Pastor, i sortir al carrer a
gravar al conseller. Si no puc “desconectar” els trens, com a menys
desconnectaré les càmeres de TV, deuria pensar en Rull.
“És inacceptable el nivel d’incidències i la poca puntualitat que pateix
el sistema, i volem gestionar-lo tot per fer-lo millor”, va manifestar Rull
després de la trobada. I es va quedar tan panxo.
Em fa gràcia aquesta afirmació
pressuposant que la Generalitat, per definició, farà la gestió ferroviaria millor
que altres que fa moltes dècades que l’exerceixen. Recordo a l’efecte que, quan
a l’època del tripartit del sr. Montilla, es va cuidar dels mateixos afers el conseller
de Política Territorial i Obres Públiques, el sr. Joaquim Nadal i Farreras (PSC),
exalcalde de Girona, va manifestar que, a més de la puntualitat, vigilaría que
els WC dels trens estiguessin nets en tot moment. Com es pot suposar, els trens vàren continuar
sent impuntuals…i els WC estant bruts. És clar, què en sabría el sr.
Nadal, doctor en Historia, sobre gestió ferroviària?
Cal destacar, en canvi, l’excel·lent
gestió que va fer com a presidenta de RENFE entre 1991 i 1996, la doctora en
Ciencies Econòmiques i Empresarials Mercè Sala Schnorkowski (PSC) durant els cinq anys que va ocupar el càrrec, la
qual sí que va aconseguir que TOTS ELS TRENS D’ESPANYA sortíssin i arribéssin
amb puntualitat durant una pila d’anys. Però això són altres persones i altres capacitats
de competencia personal i lideratge.
Jordi Pi Solsona
(el fill del meu pare)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada