dijous, 24 de juliol del 2014

1207-DOCUMENT INTERESSANT

-----Mensaje original-----
De: Domingo B. 
Enviado el: dimecres, 23 /
juliol / 2014 21:26
Para: Pere Pi Cabanes
Asunto: Document interesant
 
Bon vespre Pere
 
    Li passo un curiós document que potser vostè mateix va escriure i que
confirma que la 75 Divisió va capturar DOS alemanys, no només un. Van acabar
malament, però ningú els va cridar que vinguessin a trapitxar el Pallars.
(La data obviament es errónea, es 1938)
Una abraçada
 
Domenec

-----RESPOSTA-----
De: Pere Pi 
Enviado el: dimecres, 23 / juliol / 2014 21:51
Para: DOMINGO B.
Asunto: RV: Document interesant
 
 
Benvolgut Domenec:
                  Si s'en recorda, el dia que ens va presentar en Juanbe a
Santa Cruz de Moya i que varem xerrar una bona estona abans de que no em
toqués el torn a mi per parlar i "cantar" , vosté segurament que potser per
voler-me "examinar" que em va preguntar "si a la 236 Brigada (que era de la
75 Divisió) haviem capturat de presoner un alemany i jo i sense ni
pensarme-ho li contestar...NO...... I vosté aleshores va quedar tot
parat......però jo de seguida ja li vaig afegir....No, eren DOS ! Doncs en
una incursió habitual a dins del territori franquista, ells dos anaven amb
una d'aquelles motos amb sidecar de tenien l'exèrcit alemany fins i tot a la
2ª guerra mundial. 
 
Veig que aquest "parte" no  porta pas cap firma, però el va signar el capità
Martínez, que per cert era un miner francés i que era el Cap de la 236
Brigada i que en aquells temps estavem tots plegats al poble de la Baronía
de Rialp, tocant a Pons
 
I tant que el vaig redactar jo aquest "parte" i realment va ser a la tardor
del 1938 i encara recordo que era al vespre i ja en Peregrín va dir que els
portarien a Barcelona, per què cap coneixiem pas l'alemnay  i com que no
havien sopat, els hi varen fer un bon plat de patates fregides amb uns talls
de carn congelada rusa, que era el que havia quedat a la cuina, després del
sopar de tota la Brigada, ja que cada dia anavem a Tàrrega a recollir el
suministre diari per la mateixa i també per l'Estat Major de la Divisió
 
Pere  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada