dimarts, 3 de març del 2015

1597-JOAN LAPORTA VA VOLER FER-SE L’HOMENET

I el que al final va demostrar, es de que era un perfecte mal educat, quan es va negar a parlar en castellà, alegant molt infantilment que ho feia, com un  dret que ell tenia, cosa que ningú li discuteix, quan en el jutjat a on ell declarava com a testimoni, li va ser demanat per l’advocat Mario Conde, que va dir que no entenia el català i ell li va contestar de que, com a intel·ligent que el suposava  i que ja enraonaria poc a poc, estava segur que l’entendria i Mario Conde, que és gallec, li va contestar tot seguit: Vd. creo que tambien lo es de inteligente y en cambio estoy  seguro de que tampoco entiende el gallego i des quan per entendre un idioma s’ha de ser intel·ligent, doncs jo crec de que només  cal conèixer-lo. A on  és la cortesia que ja ens escribia  Cervantes dels catalans?  I, lo cortés, no quita lo valiente.

Jo, com que primer no soc ni serè  mai de la ceba, malgrat de que en temps franquista  més de una vegada m’havia sentit a dir, habla el idioma del Imperio,  quan una persona amb la que hi parlo per primera vegada i em contesta em castellà, immediatament jo també li parlo amb el  mateix idioma, doncs afortunadament, crec de que el 99”% dels catalans, som  bilingües.

Jo conec algun empresari que te tractes comercials amb Xina i sabeu amb quin idioma s’entenen els dos?, doncs amb l’anglès.

I el senyor Laporta, quan era el president del Barça i tenia de parlar amb el President de la Federació  Espanyola de Futbol, en Josep Mª Villar, basc per cert, amb quin idioma es parlaven?  Segur de que era amb le denostat castellà.

PERE PI CABANES

San Hpòlit de Voltregà  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada