dijous, 26 de març del 2015

1642-Records als represaliats pel Franquisme...només de Sant Hipòlit de Voltregà i Les Masíes de Voltregà.

Benvolgut Sr. Pere.
He rebut el seu escrit on manifesta el seu enuig I molèstia per no haber estât convidat a participar en els actes "Records als represaliats pel Franquisme", organitzats pels Ajuntaments de Sant Hipòlit de Voltregà i Les Masies de Voltregà. Sóc de viatge i tot i així m'han fet arribar la seva nota que em permeto respondre des de la distancia.
Amb el present escrit vull explicar-li que els Ajuntaments de Sant Hipòlit i Les Masies de Voltregà, encarreguen al Museu Industrial del Ter l'organització d'aquestes jornades.
Els responsables de tirar endavant aquest projecte tenen la total llibertat d'escollir com volen enfocar el projecte i realitzar-lo, no sent una tasca fácil, ja que pot tenir moites vessants. S'han seguit per tant criteris tècnics i académies i no politics.
Els autors del projecte van escolllr com a Eix de l'Audiovisual que els testimonis de represaliats o dels seus familiars fossin persones que en aquell moment vivien a Sant Hipòlit o Les Masies de Voltregà, i els Ajuntaments no hem intervingut en aquesta presa de decisions i tampoc hem volgut decidir qui havia de sortir o no al documentai.
Segur que hi haurà molta gent que està o ha estât vinculada ais nostres municipis, i amb molta historia com la seva que no hi sortiran, però s'ha escollit un fill conductor i l'hem respectât.
De totes maneres agraïr-li la seva col.laboració en l'aportació de documentació i testimoniatge , i convidar-lo a l'igual que a tots els veïns i veines del municipi a l'acte del dia 27 de març al Teatre de Sant Hipòlit de Voltregà.
Cordialment.

Xavier Vilamala Bastarras
Alcalde de Sant Hipòlit de Voltregà.

RESPON PERE PI CABANES
 25 de març del 2015


Senyor Xavier Vilamala Bastarras
Alcalde del Ajuntament de
SANT HIPÒLIT DE VOLTREGÀ

Em plau acusar rebut del seu amable escrit d’avui mateix, agraint-li molt sincerament les seves aclaracions.
 Ara be, el motiu real d’haver-me molestat, es per què uns dies després d’haver entregat tota la paperassa de que jo disposava a través de una regidora del seu ajuntament, em a telefonar una persona que em va dir que ho feia en nom del Museu Industrial del Ter i desprès de tenir-me mes de mitja hora al telèfon -sort que pagava ell la conferència- em va preguntar si em faria res que vinguessin a casa meva a gravar per l’”audiovisual”, cosa que pot suposar li vaig donar la meva conformitat.
 Per això em va  molestar de que em telefonés  només per fer els ninots, ja que la setmana passada va venir personalment aquest mateix senyor al meu domicili i només per  donar-me la “fausta nueva”, de que per no haver nascut al Voltreganés,  no els interessava la meva col·laboració i em va retornar tota la documentació que jo els havia facilitat, per la qual cosa,  no li ha d’estranyar gens ni mica, de que això jo me ho prengués com un desaira.

Molt li agraeixo la seva invitació personal al acte.........però ja s’ho faran.

Ben  cordialment
  

(Pere Pi Cabanes)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada