diumenge, 23 d’agost del 2015

1950-LES PENSIONS PÚBLIQUES I LA BARRA DEL PP

Dissabte dia 22 a la nit, vaig estar escoltant la tertúlia de la SEXTA, que entre altres temes varen desenvolupar el de les pensions i vaig quedar garrativat, quan vaig escoltar les penques que va tenir el representant d’aquest partit, com defensava i amb tanta vehemència i el que encara em va cridar més l’atenciò, va ser de que  no li va crèixer el nas com Pinotxo, quan va assegurar de que i per tal de que els pensionistes no perdesim “poder adquisitiu”, el seu govern cada any ens havia augmentat les pensions.

Però ara ve la verdad del barquero i explicaré el meu cas particular i que suposo que deu ser el mateix que el del 99% dels pensionistes.

Amb la magnanimitat que ja ens te acostumat  aquest impresentable govern, realment i des de que desgraciadament ens governa, cada any ens les ha augmentat un 0,25%, per la qual cosa, jo l’any 2014 vaig rebre 4,79 euros de més en cada mensualitat, que multiplicat per les catorce pagas, em va representar un augment anual,de 67,06.euros.

 Ara be i degut a que actualment, molts medicaments  ja no hi entren i els altres haig de abonar el 10%, duran tot l’any em vaig gastar i per aquest concepte, 526,94 i a més a més i com que també ens varen incrementar  l’impost del IRPF, he tingut de pagar de més, apart del que ja em retenen cada mes, amb  el que abonava abans, 667,16 el que fa un total de 1.194,10 que actualment i des de aleshores, disposo de menys de la meva pensió que abans.

Per cert que durant el règim franquista, totes les medecines hi entraven en la SS i  aquest impost, mai el varen tenir de pagar tampoc els pensionistes, doncs el dictador Franco, sempre va interpretar lògicament, de que el mateix ja l’haviem abonat abans  amb uns diners de on procedien les cotitzacions, en el meu cas durant 45 anys.

Ens arriba la anyorada democràcia i quan el ministre d’Hisenda va ser l’inefable i  qepr, Francisco Fernàndez Ordóñez, que era el “cavall de Troia” que el PSOE tenia dins del govern de Suarez, o sigui que va ser el primer trànsfuga, ja que al final es va treure la careta i es va passar al PSOE, a on i fins a la seva mort també va ser ministre, “por los servicios prestados” i com una cosa provisional, un any que com ara, els presupostos del Estat no els podia fer quadrar, va acordar aplicar-nos aquest impopular impost i tots ja sabem de bell antuvi, que les coses a Espanya i sobretot, si van a favor del govern de torn, es converteixen i per Real Ordre, en definitives.

Però com que aquest disbarat, legalment no es podia aguantar per enlloc, fa temps que ja el  varen canviar i ara de les nostres pensions, i per obra i gràcia del Esperit  Sant, se’n diuen Rentas del Trabajo i com a tals, tenen de tributar per  aquest impost.

És el que  sempre  havia dit el meu avi: Feta la Llei, feta la trampa!


PERE PÍ CABANES - Sant Hipòlit de Voltregà  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada