diumenge, 7 de febrer del 2016

2451-LA IMPRESENTABLE MALA EDUCACIÓ DE LES ESCORRIALLES DEL PERSONAL DE CONVERGÈNCIA

Resulta que divendres passat, 5 de febrer, el conseller de territori de la Generalitat, l’advocat Josep Rull, va anar a Madrid a trobar-se amb la ministra de Foment en funcions Ana Pastor, per demanar-li que es transfereixi a la Generalitat tota la gestió del servei de Rodalíes, inclosos els trens, en mans de Renfe, i les vies, mantingudes per Adif, a la major brevetat. L’estampa que va donar l’exsecretari d’organització de CDC Rull en la seva primera visita a Madrid, és digne de figurar en el llibre Guinness dels Rècords del món, com a exemple de mala educació i prepotència política (herencia sens dubte de les pèssimes maneres i modus operandi de l’escola de praxis política creada per l’expresident Artur Mas, i que alguns encara pretenen copiar).
Doncs el flamant nou conseller català va voler deixar clar el seu segell de minça categoría política fins i tot en els plans televisius, i a la sortida es va negar a compareixer conjuntament amb Ana Pastor a l’interior del ministeri, tot i que els seus gabinets així ho havíen acordat. Les televisions es vàren veure obligades a desmuntar les càmeres, una vegada acabada la intervenció de Pastor, i sortir al carrer a gravar al conseller. Si no puc “desconectar” els trens, com a menys desconnectaré les càmeres de TV, deuria pensar en Rull.
És inacceptable el nivel d’incidències i la poca puntualitat que pateix el sistema, i volem gestionar-lo tot per fer-lo millor”, va manifestar Rull després de la trobada. I es va quedar tan panxo.
Em fa gràcia aquesta afirmació pressuposant que la Generalitat, per definició, farà la gestió ferroviaria millor que altres que fa moltes dècades que l’exerceixen. Recordo a l’efecte que, quan a l’època del tripartit del sr. Montilla, es va cuidar dels mateixos afers el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, el sr. Joaquim Nadal i Farreras (PSC), exalcalde de Girona, va manifestar que, a més de la puntualitat, vigilaría que els WC dels trens estiguessin nets en tot moment. Com es pot suposar, els trens vàren continuar sent impuntuals…i els WC estant bruts. És clar, què en sabría el sr. Nadal, doctor en Historia, sobre gestió ferroviària?
Cal destacar, en canvi, l’excel·lent gestió que va fer com a presidenta de RENFE entre 1991 i 1996, la doctora en Ciencies Econòmiques i Empresarials Mercè Sala Schnorkowski (PSC) durant els cinq anys que va ocupar el càrrec, la qual sí que va aconseguir que TOTS ELS TRENS D’ESPANYA sortíssin i arribéssin amb puntualitat durant una pila d’anys. Però això són altres persones i altres capacitats de competencia personal i lideratge.

Jordi Pi Solsona

(el fill del meu pare)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada